Peru / Cuzco en San Jeronimo

9 april 2014 - Cuzco, Peru

9 april

Eindelijk, ik zit op de laatste vlucht van Lima naar Cuzco. De 12 uur durende vlucht van Madrid naar Lima was niet echt een lachertje …..Madrid zelf was wel super …J heb al kleur van daar 10u te wachten op volgende vlucht. Die vertrok dus iets na middernacht. Ik had wel een zitje aan de raam ( net zoals alle andere vluchten ) maar ja , in ’t pik donker heb je daar niet veel aan natuurlijk. Na 2 uur vliegen werd er ook plots omgeroepen dat we de gordels moesten aandoen. Vele luchtzakkingen en gerommel…brrrr, toch niet echt heel rustgevend hoor ! Op de vlucht ook wel een maaltijd gekregen, maar eerlijk gezegd ,de pasta die ze daar serveren …. Niet echt mijn ding. Gelukkig zijn er ook steeds crackers J In Lima aangekomen snakte ik wel naar een sigaretje. Men had me wel gezegd dat ik hier mijn bagage moest oppikken en langs de douane zou passeren. Ik heb al wel een beetje Spaans kunnen spreken, maar echt vlotte conversaties kan je het niet noemen. Mijn rugzakje op de rollen , yes !! J  Bon de douanier heeft het vooral over mijn blauwe ogen. Of ik iets bijheb dat verboden is? Nee hoor ! J ik kom stage lopen in een sociaal project !  oef …. Naar buiten nu , een sigaretje roken. De deuren zwaaien open en …;pfieuwwwwww , wat een geurtje !!! 5 taxichauffeurs tegelijk staan bij mij …neeen , ik heb geen taxi nodig, enkel even roken en dan volgende vlucht . ik voel me opgelucht als ik enkele anderen iets hoor zeggen over de geur , echt wel even wennen, benieuwd of dit in Cuzco ook zo is. In Lima is het wel warm, maar erg bewolkt. Hoop toch op beter weer in Cuzco ! ik kijk zo erg uit naar een hotelletje en vooral , een douchke !! ik ben nu toch al even van thuis weg ( ben mijn tijdkluts een beetje kwijt ) hier is het nog maar 9u ‘s morgens ( dinsdag om 9 vertrokken thuis, 2u vliegen naar Madrid, 10u wachten , 12 u vliegen en nog steeds maar 9u. Belgische tijd is het echter al namiddag en dat voel ik ! Vanuit Lima heb ik Jamie ook even aan de telefoon J ( heb hier direct een Claro kaartje gekocht, zou goedkoop bellen naar heel de wereld zijn ! Wim nam niet op,  maar weet zeker dat Jamie hem wel op d hoogte brengt. Op naar Cuzco !!!! Benieuwd of ik dit leuk blijf vinden !