Plannen maken

15 mei 2014 - Cuzco, Peru

15 Mei 2014

Ik kijk buiten en ooohhh....super bewolkt en mistig vandaag ! : ( Ik zie de bergen zelfs niet ! Hoop dat dit niet tot woensdag zo is ! Ik moet vandaag toch echt wel enkele dingen vast leggen... met of zonder hulp van een local...Ik stap enkele bureaus binnen en val een beetje achterover van de prijzen! Als je iets in je eentje wil doen ( met taxi en local busjes kost het tot 3 keer meer dan wanneer je in groep meegaat. En dan nog vragen ze naar mijn mening ( en wat ik hoorde van enkele 'bekenden' veel te veel ( 500 soles voor een groeps tour naar de Machu Pichu !! Ik leg nog niets vast...

Ik vraag aan enkele taxi chauffeurs hoeveel zij vragen om naar Moray te rijden en terug, maar dit is inderdaad wel veel geld :( ondertussen is het middag en raden ze af om nu nog te vertrekken. Het is wel eventjes rijden. het weer is wisselvallig: de mist is wel weggetrokken, maar er hangen nog steeds dikke wolken. Gelukkig komt het zonneke er af en toe wel door. Ik besluit weer naar boven te klimmen via de trappen en ....na 10 min klimmen bots ik letterlijk op Ricardo. In ' t kort even mijn verhaal gedaan. hij stelt me voor aan enkele vrienden, supergezellig een uurtje daar gezeten en dan gaat hij mee naar een tour bureau waar hij iemand kent. Ik boek de Machu Pichu voor zondag en maandag ( 350 soles ) en Moray - Maras voor vrijdag ( is met het toerist ticket dat ik al heb ) enkel de bus 35 soles moet betaald worden.

Ale, dat ligt vast...hopelijk is het weer een beetje beter morgen! Om 9u vertrekken we!

In ' t hotel eet ik mijn laatste pistoleke met kaas en hesp op.