Rustig dagje....

14 mei 2014 - Cuzco, Peru

14 Mei 2014

Slecht geslapen ... :( Gisteren in cuzco nog wel beetje gaan wandelen. Wou eigenlijk wel iets gaan eten maar mijn maag lag te hard overhoop van de inca cola en de emoties ....heb dan maar ergens brood en ne pot choco gekocht ...daar kom ik wel weer een pak verder mee :)

Vandaag zalig weertje :) zit weer op de trappen van de Plaza de Armas rustig te genieten en naar 't volk te kijken. Ongelooflijk hoe bot toeristen kunnen zijn ! ik probeer steeds zo vriendelijk mogelijk te zijn tegen de verkopers...ja het zijn er veel !! Maar het zijn echt wel interessante mensen ook. Als je niets koopt kan je toch wel ff een babbeltje doen?? Voor mij is dat alleszins telkens een leuke ervaring.

Ik hoop Ricardo tegen te komen zodat ik de Machu Pichu kan vastkleggen :) Voor de rest ga ik misschien vandaag nog naar Maras-Moray, maar eerst even opzoeken of daar veel klimwerk aan te pas komt ...mijn beentjes voelen namelijk og steeds als rubber van de klim gisteren in San Jeronimo !!

Tegen de middag slaat het weer om ... bewolkt en regenachtig, niet echt de moment om op uitstap te gaan.  Een gewoon rustig dagje rondwandelen en eindelijk in de kleine winkeltjes naar prijzen vragen en vergelijken. Ze hebben hier super leuke schoenen. ( Oh weet zeker dat er enkele jaloers zullen zijn als ik die koop !! Had ik maar de maten van iedereen, ik zou zo een doos willen opsturen ! ) Ik leg in het hotel nog eens alle cadeautjes bij elkaar.... schandalig !!! zoveel , en ik wil nog veel meer kopen !! :) :) !!

's avonds eet ik in 't hotel weer bokes en ga dan in Cappuchino cafe ( da met het balkon ) nog een koffie drinken. Er werkt een heel lieve jonge dame ( Moñi ) Ze kent me ondertussen en ik zit hier dus op t balkoneke , met asbak , komt er een toffe griet vragen of ze erbij mag komen zitten om te roken… tuurlijk dat, ik mag haar Kika noemen, haar echte volledige naam kan ik niet uitspreken…Ze is van Kreta !!! J Yes , tuurlijk is dat leuk !!! beetje later komen ook 2 vrienden van haar erbij zitten. Ze zagen me al eerder hier zitten ( Enkele dagen geleden zaten ze 2 tafeltjes verder en hadden ontzettend veel plezier.) Nu is het niet anders…we praten over vanalles en nog wat. Ze zijn benieuwd naar mijn ervaringen hier ( zij zijn hier 3 dagen en blijven 14 dagen ). Het is superleuk om dingen aan en af te kunnen raden en tips te geven. De tijd vliegt voorbij en ik voel me weer een beetje herboren !! dit is wat ik nodig had !! ze zeggen dat ze voelen en zien aan mij dat ik hier een fantastische tijd heb gehad en dat doet me deugd…het komt blijkbaar toch over als ik het vertel.:) :)!!!!

Ik heb mijn laptopke bij , dus kan hen foto’s tonen van SJ en de markt ( zo jammer dat er hier in Cuzco niet echt 1 is. ) maar veel tijd hebben we niet meer. Ze moeten naar een vergadering van hun tour bureau: morgen vertrekken ze voor de Inka trail. Met veel kussen en bedankjes langs alle kanten ( zij hebben mijn koffie betaald ! :) thx !! ) vertrekken ze . ik zit nog steeds op het balkon, dus ze roepen me van beneden nog eens chiau toe !!

Ik bestel met een grote smile nog een koffietje !

1. Tania:
    17 mei 2014
    He zussie, ik heb maat 37 he. (Grapje) erg fijn om je verhalen te lezen hoor. Nog veel plezier