Moray - Maras - Salineras

16 mei 2014 - Cuzco, Peru

16 Mei 2014

Vanmorgen om 9 stond ik dus klaar. Het weer zag er niet super uit, maar zeker niet slecht . Yes ...let's go !!

Eerst 4 keer van bus moeten veranderen ( zo chaotisch ! echt wel grappig eigenlijk) maar vanaf dat we begonnen te rijden dacht i ...oh neen, dat menen ze niet !!! De gids, een zekere Roberto begon direct met zogezegd het groepsgevoel te bevorderen. hij vroeg iedereen van waar hij/zij was en om een liedje te zingen van je land. Ik was blij dat hij me oversloeg ( klein zijn heeft zo zijn voordelen. ) Dan liedjes zingen ala scouts, nazingen wat de leider zingt. De hele tijd dacht ik ...zwijg toch even en laat de mensen genieten van het uitzicht !

Het uitzicht ...magnifiek !!! Alleen jammer dat er geen stops voorzien waren waar ik het wel had willen zien. Enkel aan de shops werd er gestopt en natuurlijk aan de bestemde plaatsen. Maar onderweg was het soms zooooo schoon !!!

Wanneer we aan de eerste echte stop kwamen kreeg ik naar mijn voeten omdat ik de andere kant dan de groep wou gaan ! Jaja, beetje in de clinch met Roberto! Ik had mijn toerist ticket en weet dat je dan eigenlijk vrij binnen mag lopen. Dus waarom zou ik die groep volgen die enkel op de voorgemaakte paadjes wandelen?? Hij schrok een beetje van mijn Spaans denk ik en probeerde uit te leggen dat hij regelmatig moet tellen met hoeveel ze zijn , en of hij niemand kwijt speelt. Ik zei hem dat hij gewoon hoeft te zeggen om hoe laat we terug aan de bus moeten zijn en dat ik er zeker zou staan. Tja, wat doe je dan als groepsleider, als je zo'n moeilijk geval hebt ?? Hij maakte de juiste keuze en zei : binnen 30 min stipt, we vertrekken zonder u als je er niet op tijd bent! Okido, tot binnnen half uur ! :) !!

Nu waren de plaatsen echt wel de moeite om te zien hoor, maar als ik iemand een raad kan geven: zeker voor deze plaatsen...geef extra geld uit aan een taxi en ga zelf naar daar! Een taxi chauffeur zal met plezier stoppen als je het vraagt en de meeste zijn erg fier als ze iets kunnen vertellen over Peru.

Ik denk er nu zelfs nog aan om morgen of dinsdag een ritje met taxi te doen, enkel om te kunnen stoppen waar ik wil ! we zien wel of ik nog centen over heb !

Ik heb wel een beetje schrik dat zondag en maandag misschien gaan tegenvallen, maar ook daar ben ik een beetje op voorbereid : Ik ben daarstraks terug naar het tour bureau gegaan om te vragen waar je op de Machu Pichu zonder gids mag rondlopen en heb een plannetje gekregen :) Hopelijk valt het dus toch wel mee ( lol , als Roberto terug de gids is, weet hij al wat hij mag verwachten !)

Al bij al was het weer een leuke dag hoor ! En ik heb prachtige dingen gezien !! alleen jammer dat ik er geen foto's van heb kunnen maken. Natuurlijk heb ik wel mooie foto's van waar het wel kon en mocht ... lol , en een beetje anders dan waar de groep foto's kon maken !

Morgen dus weer een rustdag ... naar het marktje hier ( enkel kledij ) en dus misschien een taxi rit naar ik weet nog niet waar ! Zondag heel vroeg vertrekken naar Agua Calientes, daar een nachtje slapen en maandag morgen naar de Machu Pichu !!! Ben benieuwd !!

Dinsdag , laatste dag kan ik weer kiezen , ofwel nog een dagje terug op de paarden, ofwel ....we zien wel !!

1. Tania:
    17 mei 2014
    Mooie foto's Tach. Maar wat moeten die rare plateau's voorstellen met dat water erin?
    Jammer ja dat ze dan zo onnozel doen in de bus en niet meer over de rit zelf praten wat je zoal kan zien, ik ben super trots op je dat je je zo goed verstaanbaar weet te maken en durft te reageren op de gids.
    Veel plezier met je volgende avontuur. Hoop dat het allemaal meevalt.
    Tot snel
  2. Tacha:
    17 mei 2014
    Die plateaus met water zijn de zout vlaktes :)
  3. Tania:
    18 mei 2014
    Aha, dacht al wel zoiets, want rijst wordt daar niet verbouwd. Hou van je
  4. Elke cuyvers:
    20 mei 2014
    Groot gelijk, u nie laten doen he! :-) Ik kan niet wachten op de uitleg van de foto's...zoveel vragen! :-) xxx!
  5. Tacha:
    20 mei 2014
    Ik kan ni wachten om alle verhalen met foto's bij te kunnen vertellen ! een zalige ervaring... dat is hopelijk al wel over gekomen?? !! :) xxx