Goodluck day - sunny day

17 mei 2014 - Cuzco, Peru

17 mei 2014

Gisteren uitstapje, vandaag rustdag :) ik zit zalig te genieten van ' t zonneke op een bankje met een koel drankje :) ik schrik me rot wanneer ik plots een hand in mijne nek voel!! Ik draai me om en  ... Pakari ! Waar heeft die al die tijd gezeten?? Hij geeft me een dikke knuffel en komt erbij zitten. Hij is zelf op vakantie geweest, daarom dat ik hem dus niet kon vinden.We praten een uur aan een stuk door, in ' t spaans , super ! :) Dan vraagt hij plots wanneer ik de Machupicchu nu wil doen ... Ik kijk hem een beetje boos aan ( ik zou eigenlijk via hem geboekt hebben, als hij er was geweest ) ik vertel hem dat ik elders geboekt heb want dinsdag is mijn laatste dag hier ! Grote verbaasde ogen van zijn kant. Zo vlug al ?? Hij zegt 100 keer sorry en wil het proberen goed te maken. Van lekker eten, drinken tot een inca massage ...; wat kan hij doen opm het goed te maken? Ik zeg dat ik gewoon ergens anders geboekt heb en dat het wel ok is. Hij trekt me recht en zegt : ik weet hoe ! Een half uur later ( en ontzettend veel trappen hoger ) zit ik dus ergens op een berg tussen een hoop locals die zalige muziek maken !!! Zaaaaaaalig !!! Ik heb jammer genoeg geen fototoestel bij. Ik ging namelijk gewoon ff op de Plaza zitten en daar heb ik al wel genoeg foto's van... Maar ik kan je vertellen, het was super genieten !! Ik word helemaal emotioneel van de muziek en de sfeer ! Dik 2u later is het echter voorbij. Iedereen moet aan 't werk. Een beetje later sta ik terug op de Plaza. De trappen naar beneden is een pak makkelijker, maar toch sta ik weer te hijgen alsof ik een marathon heb gelopen.  de leuke balkonnekes zitten natuurlijk al vol, dus ik loop door naar San Francisco plein, daar heb je een groter terras ( niet zo gezellig, maar wel in 't zonneke. ) ik plof neer en bestel een ananas sapke. Hmmm, heerlijk !! Ik zit nog geen 5 minuten neer wanneer er een Australisch koppel naast mij komt zitten. Heel aangename mensen die net hun 2de dag hier zijn. Ze hebben het nogal moeilijk met de verkopers...ze blijven ook gewoon Engels praten. Ik help hen in het Spaans verder en zeg hoe ze best met de verkopers omgaan. Sommige van de verkopers herkennen me en zijn super vriendelijk , ook tegen het koppel. Ze vragen vanwaar ik Spaans heb geleerd. Het hele verhaal dus, dat ik hier al wel even ben, over de stage, over de mensen hier , ... De man is super geïnteresseerd in het project, wat we daar juisrt deden, hoe we helpen , ... voor ik het weet steekt hij een briefje in mijn hand. ik kijk even: 100 $ !!! Ik steek mijn hand terug uit en wil hem het geld terug geven. Ik zeg nogmaals dat mijn stage er al op zit en dat ik gerust de gegevens wil geven van de organisatie. Maar de man knikt heftig neen : Keep the money to yourself and buy some nice things , you did a graet job helping those kids so you deserve it !!! Slik .... wat doe je dan ?? Dank u zeggen en glunderen ?

We zijn nog maar middag, maar mijn dag kan niet meer stuk ! I feel sooo lucky ! Ik kan het natuurlijk niet laten zijn centjes vooral op te doen aan spulletjes die door de kids verkocht worden !  Ik kom later op de dag ook Ricardo weer tegen. hij loopt samen met een jonge artiest ( 12 jaar !! ) waar ik 3 kleine postkaartjes van koop en hem meer geef dan hij ervoor vraagt.... eerst zegt hij dat ik teveel betaal, maar als ik zeg dat het extra geld voor hem is geeft hij me een dikke zoen :) Zalig om zo extra geld te hebben en te kunnen uitdelen !!

Een fantastische dag dus weer .... i love Cuzco !!! en ... Thx meneer en mevrouw van Australië !! thx Pakari, voor de unieke ervaring!! It was my lucky day !!